”Vi bestræber os på at vores kunder altid skal have det absolut bedste produkt med hjem… Hvis ikke vi laver nogle ordentlige produkter og hvis kunderne ikke er tilfredse, så kan vi lige så godt lukke og slukke, fordi så har vi heller ikke lyst til at lave det som vi laver…”

 

KVALITET er den første af vores værdier. Alt hvad vi laver og sælger skal være kvalitetsprodukter og vi vil til hver en tid ALTID bestræbe os på at den varer som du før med hjem som kunde, er den absolut bedste varer. Vi må bare også indse at vi er en håndværksbager og det betyder at der nogle gange kan ske fejl, og derfor har vi naturligvis tilfredshedsgaranti på alle vores varer i alle butikker.

 

KUNDEN I FOKUS er vores næste værdi og vi vægter den lige så højt som kvaliteten. Vi vil skabe den bedste og mest behagelige atmosfære som du som kunde altid vil kunne nyde – om du bare lige hurtigt skal have brød med på farten, eller om du vil nyde dine varer i en af vores caféer. Vi forstår vigtigheden i at føle sig velkommen og vil til hver en tid sætte dig i fokus når du handler hos os.

 

DEN BEDSTE ARBEJDSPLADS er vores arbejdsplads. Vi kan højt og helligt garantere for, at hvis vores medarbejdere ikke gider at være her, så gider vi i hvert fald heller ikke. Så det er vigtigt for os, igennem alle lag i organisationen, at vi lytter til hinanden og at vi viser hinanden respekt. Hos os bestemmer en leder ikke over en ansat, men tværtimod, så er lederen til for at assistere den ansatte så han eller hun kan gøre deres absolut bedste for at løse den opgave som de er sat til.

 

Corporate Social Responsibility er noget som førhen ikke har været på tale i Det Gyldne Brød, men som er kommet med den næste generation af medarbejdere.

 

Madspild er noget som generelt har været dagligdag for bagere verden over. Det har altid været billigt at producere så det er ikke noget som man har tænkt så meget over. Vi lever dog i en anden tid nu, hvor vi alle sammen har meget fokus på bæredygtighed og sociale ansvar, så vi må anse at den bare ikke går længere. Vi har igangsat diverse tiltag som skal hjælpe os med at reducere vores madspild. Vi er stolte medlemmer af Too Good To Go, hvor vi hver dag har faste antal poser til salg. Derudover, så genbruger vi så meget vores brød som muligt. Det er vores mål at vi skal have 0% spild i virksomheden.

 

En arbejdsplads med plads til udvikling er også noget som vi fokuserer meget på. Det er ikke længere nok ’bare at være en arbejdsplads’. Specielt i vores fag, så har vi rigtigt mange unge mennesker og det er ofte deres første arbejde. Så er det vigtigt, ikke bare for os, men for samfundet, at vi byder dem ordentligt velkommen og fungerer som et forbillede for hvordan arbejdslivet er. Vi skal give dem plads og tid til at udvikle sig. For os handler det ikke om kroner og øre… Vi ved godt at der er forskel på unge mennesker og nogle tager længere tid end andre, og den proces vil vi altid godt bistå for alle vores medarbejdere.